veckans träning

Allmänt / träning / Permalink / 0
Hej på er! Tänkte ju börja blogga lite om min träning så tänkte recapa lite om början av träningsåret. Jag började året med endast lite bodybuilding vilket kan vara kul men inte när man kör knäböj på mer än 5 repititioner det är ärligt talat fruktansvärt. Jag valde att inte ha så mycket prestige i det hela och körde därför på väldigt låga vikter eftersom jag inte är van vid den typen av träning och jag vill ju inte göra övningarna slarvigt. Fick helt enkelt gå ner typ 10 kg från mitt 1 rm (vikten jag kan göra en repitition på).

Nu har jag haft en period där jag började med att köra marklyft mambo och bänkpress boogie två dagars. Sen sträckte jag ju magen och körde något pass till marklyft efter det men då fick jag galet ont. Inte så konstigt egentligen. När magen inte räcker till så kompenserar ju ryggen så den blir överbelastad och då jag haft problem med det en gång innan så borde jag veta bättre men tydligen inte. Nu gör jag därför ingenting som gör ont (inga: magövningar, saker som belastar rygg såsom mark och böj, springa osv). Därför har jag bara kört bänkpress och kört kanske tre pass istället för två. Kanske inte smartaste men har ändå känt att det inte gjort ont och inte känt mig så sliten så det har gått bra. Provade mig även på lite stöt och ryck idag men endast utan vikt och då det är så mycket teknik och jag vill få in rörelsen så är det ändå så det måste vara. Annars känns det dumt att träna det för då måste jag offra min vanliga träning men nu är ju ett jättebra tillfälle att passa på när jag ändå inte kan köra. (Vill ni se videos på mina stapplande försök till ryck och stöt så kika in min instastory @fannybirath.se 










Till top